Kor Adası - Kiberley Freeman | Kitap Yorumu + Alıntılar

, , No Comments



Kitabın Orjinal Adı : Ember Island 
Yazar: Kimberley Freeman
Çevirmen : Duygu Parsadan
Yayınevi : Arkadya Yayınları
Sayfa Saysı : 478

"Göz ardı ettiğiniz gerçekler er ya da geç çıkar karşınıza tamamlanmak için.Yüzleşin ki ruhunuz arınsın."

Herkese merhaba! :)
Bayram ve sonrasında okula geliş, dersler derken okumaya fırsat bulamadığım Kor Adası kitabını bitirmiş bulunuyorum. Böyle güzel bir kitabı okumayı uzattığım için üzgün olduğumu da belirtmek isterim.


"1891 yılının İngiltere'sinde Tilly Kirkland, rüya gibi bir evlilik yaptığını düşünürken kendini bir kabusun ortasında bulur. Yaşadığı talihsizlikler onu Avustralya'ya, Kor Adası'nda bir malikaneye getirir. Burada bir yerel cezaevi müdürünün kızına mürebbiyelik yapacaktır. Aslında her günbatımında adeta bir kora dönüşen bu adaya hayatının cezasını çekmek için geldiğini anlayacaktır...
2012 yılında ünlü yazar Nina Jones, kafasını toparlamak ve yazmakta sıkıntı çektiği yeni hikayesine odaklanmak için Avustralya'ya büyük büyükannesinden kalma malikaneye gelir. Ancak Starwater Malikanesi'nin duvarları, onun yıllardır sakladığı sırrının kanıtlarıyla doludur. Keşfettiği her kanıt ise Nina'nın büyük bir gizemi çözmesini sağlayacaktır.
Üçüncü kitabıyla hayranlarının kalbine bir kez daha kazınacak olan Kimberley Freeman'ın romanı Kor Adası, yarım kalan gerçeklerin sonsuza kadar saklı kalamayacağını ve ne olursa olsun kalbimizin sesine kulak vermemiz gerektiğini anlatıyor." 


Yazarın Kır Çiçeği Tepesi ve Deniz Feneri Koyu kitaplarına da bayıldığımı daha önceki yorumumda bahsetmiştim. Kor Adası'da onlarla aynı seviyedeydi. Hatta Deniz Feneri Koyu'ndan daha fazla sevdiğimi itiraf edebilirim. 
Anlatım çok akıcıydı. Benim gibi yoğun bir dönemde değilseniz 1,en fazla iki günde bitirebilirsiniz. Karakterleri çok sevdim ve benimsedim. Özellikle Tilly'nin başına gelenlere çok üzüldüm. Düğün gününde talihsizlikler yaşaması, büyük hayallerle ve beklentilerde hayatını birleştirdiği kişinin aslında tanıdığı kişiyle alakası olmamasını fark etmesi ve buna benzer bir çok olay yaşadı."Allah'ım bu kız bunları hak edecek ne yaptı?" falan diye düşündüm. 
Diğer karakterimiz Nina ise kitapları birçok ülkede rekorlar kıran ünlü bir yazar. Son kitabının çalışmalarında gecikmeler yaşadığından dolayı kafa dinlemek ve kitabının yazımına devam etmek için Kor Adası'na gidiyor ve buradaki evinin duvarları onu büyük büyükannesinin sırlarına ulaştırıyor. Ve kitap ilerledikçe anlıyoruz ki Nina'nın da sırları var. Bunları öğrenirken şaşkınlık içinde kaldım, tahmin edemediğim şeyler ortaya çıktı. Bunlar kitabı daha da sevmeme neden oldu. 


Kısacası Kor Adası kitabı favori kitaplarım arasına girmeyi başardı. Ayrıca Arkadya Yayınları tasarım konusunda yine harika bir iş çıkartmış. Gerek kapak tasarımı ve püsküllü ayracı gerekse kitabın iç tasarımı oldukça hoştu. Bu kadar özenli işler yaptıkları ve bizleri güzel kitaplarla buluşturdukları için teşekkür ediyorum. Ve sizlere de bu kitabı okumanızı tavsiye ediyorum.Puanımı vermeden önce kitaptan birkaç alıntıyı sizlerle paylaşmak istiyorum. :)

**ALINTILAR**

"Beklentiler mutluluğun düşmanıdır."

***
"Gerçekler her şeyin ilacıdır."

***
"Geleceğimin sayfaları da tıpkı romanımın sayfaları gibi bomboş bir muammaydı. " 

***
"Sence şu  martı bir cezaevi adasının üzerinde olduğunu bilse bu kadar keyifli olur muydu?"
"O gökyüzünde. Gökyüzü hapishane değil. Denizde öyle.

Son olarak kitaba puanım :    ❤❤❤❤❤

0 yorum:

Yorum Gönder