Kathryn Kramer - Kılıç ve Çiçek | Kitap Yorumu + Alıntılar | GKBT #5

, , No Comments




KİTABIN ORİJİNAL ADI : FLAME FROM THE SEA 
YAZARI : KATHRYN KRAMER
ÇEVİRMENİ : ARZU ŞENSOY
YAYINEVİ : NOVELLA YAYINLARI
SAYFA SAYISI : 512

Herkese merhaba! Nasılsınız, umarım hepiniz iyisinizdir. :) Ben bu aralar yoğunluktan dolayı fazla kitap okuyamamaktan yakınırken tanıtımını görür görmez meraka düştüğüm, Geveze Kalemler'in yeni tur kitabı olarak okuma şansını elde ettiğim "Kılıç ve Çiçek" kitabı hakkındaki yorumum ve şahane alıntılarla geldim. Bugün turumuzun son günü olsa da diğer yorumlar ve daha fazlası için facebook ve instagram sayfalarımızı ziyaret etmeyi unutmayın! :) 




Biri Viking, biri İrlandalı, 
Biri buz, biri ateş, 
Biri kılıç, biri çiçek.
Bir araya gelmeleri imkânsız olan iki gencin, Wolfram ve Deidre'nin yazgısı bir Viking baskınıyla değişir. Yolları kuzeye doğru uzanırken aralarındaki çekime daha fazla karşı koyamazlar. Ancak yeni buldukları aşkları, ihanetin ve kötülüğün kıvılcımlarını da ateşler, şiddetli aile kavgaları kanla intikam ister, köpüren kıskançlıklar öfkeyle patlar, kötü kaderin fırtınaları onları yıkmak için kopar. Ve yalnızca şiddetle alevlenmiş tutkuları, aşklarının kaderini değiştirebilir.


Tanıtım bülteninden de anlayacağınız üzere "Kılıç ve Çiçek" kitabı bütün zıtlıklara, engellere rağmen birbirinden vazgeçmeyen iki sevgilinin, Deidre ve Wolfram'ın aşkını anlatıyor.
Kitap üç bölümden oluşuyor, ilk bölümü o kadar akıcı ve merak uyandırıcıydı ki bir solukta okudum diyebilirim. İkinci bölüme geldiğimizde ise o kadar entrikalı olay yaşandı ki "ne oluyoruz yahu!" dedim. Yazar olayları gizemli hale getirmeye çalışmış ama ben tahminlerimde pek yanılmadım. Bu konulardan bahsetmeyeceğim çünkü fena halde spoiler olur. :) 
Kitapta Vikingli ve İrlandalılar'ın yaşadığı çatışmaların yanı sıra dini ve mitolojik unsurlar da ele alınmıştı. Ben daha önce bu tarz kitap okumamıştım fakat bu kitabı okurken fark ettim ki bu konular ilgimi çekiyormuş. :)
Karakterlere değinecek olursak; Deidre merhametli ama bir o kadar da güçlü, haksızlığın karşısında dimdik duran bir karakterdi. Klasikleşmiş karakterlerden farklı olması hoşuma gitti. Bunun dışında Wolfram'ın babası Olaf karakterine ise bayıldım. Otoriter olmasına karşın sevgisini açık bir şekilde yansıtan tabir-i caizse çok tatlı bir karakterdi. :) En sevmediğim karakter ise tartışmasız Erika'ydı. Onun kadar nefret uyandıracak başka bir karakter olamazdı...Ne yazık ki bu konu hakkında da fazla bilgi veremiyorum ama kitabı okuduktan sonra bana hak vereceğinize eminim. Hatta okuduktan sonra gelin birlikte nefret edelim! ;)
"Kılıç ve Çiçek" aynı zaman da yazarla tanışma kitabım oldu. Kitabın bazı kısımları uzatılmış gibi gelse de genel olarak anlatım tarzını sevdim.
Son olarak kitabın kapak tasarımı ve kullanılan renkleri çok sevdiğimi söylemeden geçemeyeceğim. Durup durup "bu kapak çok güzel ya!" dedim, turdaki arkadaşlara sorabilirsiniz diyor sizleri alıntılarla başbaşa bırakıyorum. :) 































0 yorum:

Yorum Gönder