Karton Kanatlı Melekler - Harun Özen | Kitap Yorumu + Alıntılar

, , No Comments


Kitap Adı : Karton Kanatlı Melekler
Yazar : Harun Özen
Yayınevi : Yitik Ülke
Sayfa Sayısı : 330
Baskı Yılı : Haziran 2017 

Hayatımıza girdiği an bir melek ile tanıştığımızı düşündüğümüz fakat çekip giderken gördüğümüzü sandığımız kanatların kartondan olduğunu keşfettiğimiz insanların hayatımıza etkileri üzerine bir kitap Karton Kanatlı Melekler.
***
Teknolojinin henüz hayatımızı etkisi altına almadığı zamanlarda, cep telefonlarının yeni çıktığı dönemlerde yaşayan Daren adındaki gencin kendi hayatını anlattığı bir kitap.
Lise öğrencisi bu gencin büyüme sürecini okurken yaşadığı aşkları, verdiği kayıpları kısacası hayatındaki değişimleri görüyoruz. Daren'in lise,üniversite ve iş hayatını içine alan uzun bir dönem bu. Kapsadığı dönemin havasını ve o dönemlerde yaşanan olayları ufak ufak vermiş yazarımız. Benim yaşımdan daha öncesini anlatsa da kendi çocukluğuma özlem hissettim bu satırları okurken. Hayatımızdaki gelişmelerin olumlu olduğu kadar olumsuz etkilerini de hissettim.
Çeşit çeşit insan var tabirini duymuşsunuzdur. Kitaptaki karakterler bu sözün ispatı niteliğindeydi. Sevdikleri uğruna, yaşadığı onca kötü şeye rağmen sessiz kalan, kendini feda eden sevgi dolu karakterden tutun da; kendi istekleri uğruna etrafındakileri tek kalemde harcayabilecek kadar bencil olan karaktere kadar. Hepsine tek tek değinip okuma zevkinizi bozmak istemiyorum. Okuduğunuzda ne demek istediğimi anlayacağınızı düşünüyorum.


Kitap karamsar bir havada ilerlediği için sindire sindire okumam gerekti. Hızlıca okuyup geçersem duyguları alamayacağımı hissettim çünkü. Sakin sakin okurken tadına vardım gerçekten. Özellikle Daren'in usta yazar ve şairlerle (Sabahattin Ali ve Özdemir Asaf'ı görünce gözlerim parladı. ♥ ) sohbet ettiği bir bölüm vardı ki okurken mest oldum. Böyle bir olayın hayali bile güzel değil mi sizce de? :)
Velhasıl kelam geçmişe bir bakış, insanların hayatımızdaki etkilerini gözler önüne seren bu kitabı sevdim. Dram ağırlıklı olduğu için yaz mevsiminde eliniz pek gitmeyebilir fakat hazır hissettiğinizde okunacak kitaplardan bir tanesi Karton Kanatlı Melekler. 

ALINTILAR

"İlk öpücüğün anlamını bilir misiniz? Varlığınızı kayıtsız, şartsız karşınızdakinin ellerine teslim ettiğiniz o eşsiz an... Dudaklar sadece vesile. Ruhundan öpebiliyorsa iki insan birbirini ve nefesi nefesine değdiğinde içinde ormanlar yeşeriyorsa, gerçek anlamda öpmektir o."

"Herkesin hayatı ve iç dünyası kendine ait olsa da, her insan tek başına bir dünyayı temsil etse de, yalnızca bize ait değildir hayatlarımız. Başka hayatlarda açtığımız yaralar, onardığımız hasarlar ve sebep olduklarımızla varız her birimiz."


"Her kutsal pazar gününde şifa niyetine üç sayfa Sabahattin Ali, yaralarıma tuz olsun diye üç sayfa Oğuz Atay, gerçeklerime ayna tutması için birkaç mısra Cemal Süreya okuyordum. Bir daha yazamayacaklarını, yeni kitaplar çıkaramayacaklarını bildiğim için kararınca, hızla tüketmeden okuyordum her birini."

"Eski zaman insanlarının ve aşklarının ne denli temiz ve kadirşinas oldukları aşikardı. Dünya insanlar tarafından kirletilmiş, aşklarda payına düşeni almıştı bu kirlilikten. İnsanlar artık karşısındakilerin ne düşündüğünü, nasıl acı çektiğini umursamıyor, kendi çıkarlarına kurban ediyorlardı uğurlarına heba edilen sevgileri."



0 yorum:

Yorum Gönder