Düşesin Zaferi - Elizabeth Loupas | Kitap Yorumu | GKBT #10

, , No Comments

Kitabın Özgün Adı : The Second Duchess
Yazarı : Elizabeth Loupas
Çevirmeni : Hülya Yuvalı
Yayınevi : Feniks Kitap
Sayfa Sayısı : 389

Herkese merhaba!
Uzuun bir aradan sonra Geveze Kalemler'in yeni tur kitabı Düşesin Zaferi'nin yorumuyla karşınızdayım. :)



"Ferrara Sarayı yasak elma gibidir, güzel, kırmızı ve çekici, ama zehirli, çok zehirli...
Rönesans İtalyası...
Araf'ta kalan bir ruh ve Avusturya prensesi Barbara...
Prenses Barbara, eşi ölen Ferrara dükü Alfonso d'Este ile evlenmiştir. Yeni düşes Ferrara'ya geldiği andan itibaren, ilk karısını dükün öldürdüğüne dair dedikodular duymaktadır. Entrikayla eğlencenin, sadakatle ihanetin, aşkla nefretin iç içe geçtiği sarayda gerçeğin peşine düşmeye karar veren düşesin önünde aşılması zor bir engel vardır; Alfonso d'Este.
Sarayın her köşesindeki ajanlara ve dükün tüm engellemelerine rağmen düşes aradığı yanıtı bulup gerçeğe ulaşabilecek mi?"


İlk olarak kitabın kapak tasarımından bahsetmek istiyorum. İlk görüşte hayran kaldım. Türünü çok güzel şekilde yansıtan bir kapak olmuş. Sizce de çok ilgi çekici değil mi? 
Türüne değinmişken, tarihi aşk pek okuduğum bir tür olmadığından kitaba başlarken biraz tereddütlerim vardı. Fakat okudukça bu tereddütlerimin yersiz olduğunu fark ettim. Tanıtım yazısından anlayacağınız üzere kitap tarihi aşk ve polisiye türünün karışımından oluşuyor. Aşk ve polisiye karışımı çok sevdiğim bir tarz olduğundan baştan sona merak içinde okuduğum bir kitap oldu. İlk düşesin ölümünün arkasındaki sis perdesini çözmeye çalışan ikinci düşes Barbara'nın karşılaştığı engellere rağmen kıvrak zekasıyla ve inatçılığıyla işin peşini bırakmaması onu sevmemi sağlayacak davranışlarıydı.
Kitabın genelini düşündüğümde hiçbir karakteri sevdiğimi söyleyemeyeceğim. Barbara'yı sevdiğimi söyledim fakat aksine sebep olacak davranışlarından dolayı tam anlamıyla sevemedim maalesef ki. Hele ki dük Alfonso bir insan bu kadar mı ketum olur. Adamın hiçbir düşüncesini anlayamadım. Tam anlamıyla bir sır küpü.Birkaç davranışı hoşuma gitti lakin onları söyleyip sizlere spoiler vermek istemiyorum.(Düşünceli blogger :D )
Anlatıma gelecek olursam; genel olarak oldukça akıcı bir kitaptı. Polisiye bu duruma ekstra akıcılık sağlamıştı. Hele ki o son!! "Aman Yarabbi!" dedim.Hiç tahmin edemeyeceğim bir sondu gerçekten. Kitap için söyleyebileceğim tek olumsuz şey kullanılan isimlerin tuhaflığıydı. O kadar acayiplerdi ki hem okurken zorlandım hem de zaman zaman kişileri karıştırdım. Ama bu benimle ilgili bir durum kabul ediyorum! :D
Düşesin Zaferi yazar ile tanışma kitabım oldu ve diğer kitaplarını da muhakkak okuyacağım. Tarihi aşk ve polisiye seviyorsanız muhakkak okuyun derim. Gerçekten pişman olmayacaksınız! :)

0 yorum:

Yorum Gönder