Ya Habibi - Elif Yağmur Urfalıoğlu | Kitap Yorumu | GKBT #24

, , No Comments

Kitabın Adı : Ya Habibi
Yazarı : Elif Yağmur Urfalıoğlu
Yayınevi : Eftalya Kitap
Sayfa Sayısı : 496
Basım Yılı : 2017

Herkese merhaba!
Geveze Kalemler'in 24. blog tur konuğu Ya Habibi kitap yorumu ile karşınızdayım. :)



Ya Habibi, isminden tahmin edebileceğiniz üzere Türk kızı Asya ile Arap iş adamı Amer arasında alevlenen inatçı bir aşk hikayesi.
***
Asya, iç mimarlık bölümünden mezun olmuştur fakat babasının vasiyeti üzerine şirketin başına geçiyor. Onun için oldukça zor bir görev olsa da şirketin batmaması için elinden geleni yapıyor.

Amer, küçüklükten yetişmiş nitelikli bir iş adamı. Yapacağı işler konusunda oldukça titiz, kafasına koyduğunu elde edebilen güçlü bir karakter.

Amer ile Asya'nın yollarının kesişmesi de bir anlaşma sebebiyle oluyor. Fakat karşılaşma oldukça sinir bozucu bir şekilde sonuçlanıyor.
Arap kültürü hakkında bilginiz varsa erkeklerin kadınlara ne şekilde davrandığını az çok biliyorsunuzdur. Bu karşılaşma da Amer de Asya'yı muhatabı kabul etmiyor. Kadınlarla iş yapamazmış mış beyefendi! Bu kısım beni sinir ettiği için değinemeden geçemedim. :D

İki karakter de dediğim dedik, inatçı keçi olunca bol çekişmeli diyaloglar okuyorsunuz. Bazen eğlenceli gelse de bazen sinir bozucu hale geliyor bu durum.
Asya'nın kendini ezdirmeyen halleri hoşuma gitse de genel olarak düşündüğümde saçma sapan hareketlerinden dolayı pek sevemedim açıkçası.
İçerik olarak tam sevdiğim tarzda olan bir kitaptı. Salt aşk hikayesi değil, geçmişten gelen sırlar ve bunların çözüme ulaşması. Zaman zaman yaşanan eğlenceli olaylar olumlu faktörlerdi.
Kitap konu olarak ilgi çekici fakat okurken rahatsız olduğum bir konuyu söylemeden geçemeyeceğim. Ben genelde sevdiğim bir kitaptaki yazım hataları vs. gibi şeyleri gözardı ederek okuyan bir insanım fakat bu kitabın editinde gözardı edemeyeceğim sorunlar vardı. Yazım  ve mantık hatalarından dolayı anlatım ve içerik oldukça etkilenmişti. Bu duruma biraz üzüldüm. Yeni baskıda bu hataların düzeltileceğini umuyorum.
Bu durum dışında şans verilebilecek bir kitap. :) 


0 yorum:

Yorum Gönder