Ayla | Film Yorumu

, , 3 comments

Filmin Adı : Ayla
Yönetmen : Can Ulkay
Senarist : Yiğit Güralp
Vizyon Tarihi :  27 Ekim 2017
Oyuncular : İsmail Hacıoğlu, Kim Seol, Çetin Tekindor, Lee Kyong-Jin, Ali Atay, Murat Yıldırım, Taner Birsel, Altan Erkekli, Meral Çetinkaya, Damla Sönmez, Büşra Develi, Erkan Petekkaya, Sinem Uslu, Eric Roberts, Cade Carredine, Kim Byoungsoon, Johnny Young, Mehmet Esen, Caner Kurtaran, Burç Kümbetlioğlu, Duygu Yetiş, Ali Barkın, Nilgün Kasapbaşoğlu, Mine Teber, Esra Dermancıoğlu, Toygan Avanoğlu, İlber Gürtunca



Merhabalar! :)
Son zamanlarda ülkemizde oldukça popüler olan bir film olan Ayla hakkında bir sürü olumlu yorum görünce dayanamadım ben de izledim. Aslında izleyeli 1 hafta oldu fakat gerek yoğunluğumdan gerekse film hakkındaki düşüncelerimi toparlamam gerektiğinden ancak bu yazıyı sizlerle paylaşabiliyorum. :)

KONUSU
1950'li yıllarda Kore Savaşı'na ülkemiz tarafından gönderilen destek ordusunda yer alan Astsubay Süleyman Dilbirliği ve arkadaşları savaşın ortasında minik bir kız çocuğu bulur. Ailesi öldürülen bu kızı bir başına bırakmak istemezler ve yanlarına alırlar. Süleyman bu ay yüzlü minik kıza Ayla adını verir. Savaş bitene kadar bir arada kalan Süleyman ve Ayla birbirine çok bağlanmıştır. Savaş son bulunca ülkesine geri dönmesi gereken genç adam, kızı gibi gördüğü Ayla'yı da yanında götürmek ister fakat buna izin verilmez. 65 yıl süren zorlu uğraşlar sonucu kavuşan baba-kızın hikayesi, Süleyman Dilbirliği'nin gerçek yaşamından sinemaya aktarılmıştır.


YORUMUM
Ayla, çekim sürecinden itibaren merakla beklediğim bir filmdi. Bu aralar Kore dizilerine aşırı bir ilgim olduğunu takip edenleriniz bilir. Filmde Kore'yle ilgili olunca bir de Oscar ödüllerine de aday adayı olunca bu merakım giderek arttı ve olumlu yorumları da görünce çok fazla beklemeden izledim.
Ve çoook etkilendim. Anlatmaya neresinden başlasam hala kestiremiyorum. :)

Beni en çok etkileyen filmin gerçek bir hikayeden aktarılmış olmasıydı. Sevdiklerini arkada bırakarak, coğrafik açıdan uzak, hakkında çok az bilgi sahibi oldukları bir ülkeye o ülkenin vatandaşlarına yardım etmek için giden ve bu görevi layıkıyla yerine getirmek amacıyla uğraşan askerlerin gerçekten var olduğunu bilerek izlemek gururla dolmama sebep oldu.
Başarılı oyuncularla dolu bir kadroya sahip olan filmde benim en çok etkilendiğim iki oyuncu oldu. Bunlar;
İsmail Hacıoğlu, sanki gerçek Süleyman oymuş gibi hissetmemi sağlayacak kadar başarılı bir oyunculuk sergilemişti.
Oyunculuğuna hayran kaldığım bir diğer oyuncu ise küçük Ayla rolündeki Kim Seol. Küçücük olmasına rağmen çok yetenekli ve bir o kadar tatlıydı. :) ♥


Süleyman ve Ayla'nın birbirinden uzak geçirdiği yılları izlerken duygusal olarak etkilenmemek elde değil. Bu yılların sonunda kavuşma anını ise duygusal yoğunluğu zirveye taşıyarak hüngür hüngür ağlatıyor. Bu sebeple izlemeyi düşünenler giderken yanında peçete bulundursun derim [ve hemcinslerime uyarı makyaj yapmadan gidin yoksa benim gibi makyajınız akacak diye doyasıya ağlayamazsınız! :D ]

Filmi genel olarak beğenmiş olsam da beğenmediğim noktalara da değinmek isterim. İlk olarak filme sponsorluk yapmış firmalara yer vermek için çekilen sahneler biraz eğreti durmuş gibiydi. Bana doğal gelmedi açıkçası. Bazı olay ve sahnelerde ise hızlı geçişler yapılmıştı. Spoi vermemek adına örnek veremiyorum ama "oldu bitti"ye getirilmiş birkaç kısım olduğunu düşünüyorum.


Eksiklerine rağmen film sektörümüzün gelişmesine katkı sağlayabilecek kalitede olan Ayla'yı izlemenizi tavsiye ederim. Bakarsınız Oscar aday adaylığından ödül almaya kadar gidebilir. ;) 

Fikir olması açısından Sertab Erener tarafından seslendirilen Ayla şarkısının klibini ekliyorum. 


Aranızda izlemeyi düşünen ya da izleyenler var mı? Sizde fikirlerinizi belirtirseniz çok sevinirim. Yeniden görüşmek üzere. Sağlıcakla kalın. :) ♥



3 yorum:

  1. Çok merak ettiğim bir film. :) Umarım adaylığını kazanır! ^_^ Ve evet, o küçük kız çok tatlı yaa. :) Emeğine sağlık. :)

    YanıtlaSil
  2. Yorumunuz için teşekkürler 💗💗💗💗

    YanıtlaSil