Kabus - Jeff Gunhus | Kitap Yorumu

, , 2 comments

Özgün Adı : Night Chill
Yazarı : Jeff Gunhus
Çevirmen : Kader Ay
Yayınevi : Arkadya - Polisiye
Sayfa Sayısı : 568
Seri : Night Chill #1


Merhabalar! :)
1 aylık bir aradan sonra geri döndüüm! Görüşmeyeli nasılsınız? Neler yaptınız, okudunuz? :)
Beni sorarsanız iyiyim, okulum bu sene çok yoğun olduğu için okuma hızım epey düştü. Yeni çıkan kitapların hepsini okumak istiyorum fakat elime almaya fırsat bulamıyorum. Finallerim öncesi ufak bir aram olunca bu fırsatı değerlendirip Arkadya'nın yenilerinden benimde çok merak ettiğim Kabus kitabını okudum ve sevdim. Sizlerle de paylaşmak istedim. ♥

KONUSU

Jack Tremont, geçmişte yaşadığı kötü bir olayın etkisinden kurtulmak için ailesiyle birlikte sakin bir kasabaya taşınır. Fakat işler pek planladığı gibi gitmeyecektir. Kendini; ailesini ve özellikle küçük kızı Sarah'ı tehdit eden karanlık ve doğaüstü bir kabusun içinde bulur. Bu kabusu başlatan fırtınalı bir gece de karşılaştığı korkutucu ve gizemli adam Nate Huckley'dir. Kızını ondan korumak için elinden geleni yaparken suçlu konumuna düşen Jack, bu olaydan sıyrılmak için yüzyıllık bir sırrı ortaya çıkarmak zorundadır.Sizce bunu başarabilecek mi?


YORUMUM

Kabuslardan etkilenir misiniz? Ben çok etkilenirim. Özellikle değer verdiğim birileriyle ilgili olunca uzun süre etkisinden çıkamam. Peki ya gerçek olmadığı halde korktuğumuz şeyler gerçek olup hayatımızı bir kabusa çevirseydi neler olurdu?
Kabus kitabı bu sorunun cevabı niteliğindeydi benim için.
Jack, kızını korkunç, doğaüstü varlıklardan korumak isterken deli damgası yemesine, eşinin bile ona inanmamasına rağmen elinden geleni yaparak karanlık sırları ortaya çıkarmaya çalışan fedakar bir baba. Bu yönüyle beni en çok etkileyen karakter oldu. 
Kurgu olarak çok başarılı buldum. Huzurlu kasaba diye nitelendirilen fakat bütün kötülükleri içinde barındıran bu kasabanın sırları ortaya çıktıkça ve kötü adamlarla yüzleştikçe şok üstüne şok geçirdim. İnce ayrıntılardan sağlanan bağlantılar, gerçek mi yoksa hayal mi (daha doğrusu kabus mu) anlaşılmayan olaylar zinciri okurken merak seviyesini bir an olsun düşürmeden ilerledi.
Yazarın dilinin akıcı olmasının yanında içeriğin dolu dolu olması için epey emek verdiği kitabın her sayfasından anlaşılıyor. Okuma zevkinizi kaçırmamak için örnek vermiyorum fakat okuduğunuzda bana hak vereceğinizi düşünüyorum. Kitabın sonunda yer alan zarif notu ile de kibarlığını konuşturmuş. :)
Serinin ikinci kitabı çıktığı zaman hiç düşünmeden alıp okuyacağımı söylemek isterim. Polisiye-gerilim türündeki kitapları seviyorsanız Kabus'u vakit kaybetmeden okuyun derim. Bu türü çok sevmememe rağmen beni bu kadar etkilediyse siz kesinlikle seversiniz diye düşünüyorum. ♥



2 yorum:

  1. Merak ettiğim kitaplardan biri. Gerilim türünde kitaplara biraz mesafeli olsam da bu kitabın konusu oldukça ilgimi çekti :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de gerilim türündeki kitaplara biraz mesafeliyim açıkçası ama bu kitap içerik olarak dolu dolu ve dozunda gerilimiyle kendini sevdirdi. Eğer okursan senin kitap hakkındaki yorumunu da okumak isterim. :)

      Sil